HTML

Petz "szentimentális" Blogja

Elsősorban Dániáról szeretnék írni a blogban, és az itteni élményeimről, de ahogy magamat ismerem, kerül majd bele egy csomó minden más is, ami a személyiségem része.

Friss topikok

  • CB: @Rynard: hahahaha és muhahahha, holnap jó lesz! (2009.07.21. 12:53) Game Over
  • A közgazdász: Hahaha! Tényleg Brünhildának hívták a csajt?? Biztos díjbirkózóként kereste kenyerét, de nem skatu... (2009.06.01. 12:04) Cocktail
  • Rynard: "túl komolyan veszik néhányan abból balhé van a végén... " Pont ez az, hogy nem veszik túl komolya... (2009.05.20. 13:28) I'm Alive (more than ever)
  • A közgazdász: Petzi szerintem lassan jelentkezhetsz egy májtranszplantációra.. egyébként nem kezdesz sárgulni ki... (2009.04.20. 13:46) B&B Eurotrip part 2
  • Rynard: Haha.. hát igen, a barátaira mindig számíthat az ember, nem igaz? ;) (2009.04.11. 16:31) Silence

B&B Eurotrip part 2

Rynard 2009.04.18. 18:54

Berlin után egy hetet Aarhusban töltöttem, ahová megérkezett a tavasz, és mivel a többség elutazott, a hét pont ideális volt a pihenésre. Gyönyőrű napsütés és tiszta levegő volt, így kimentem a tangerpartra sétálni, söröztem a napsütésben, filmeztem, nomeg azért néha-néha foglalkozam az iskolai feladataimmal is. Csütörtökön pedig én voltam a soros a Dinner-clubban. A sok hiányzó miatt "csak" 6-an jelentkeztek (vagy lehet azért, mert látták, hogy nem vagyok nagy szakács!) bár nekem ez is kihivás volt, mivel nem hiszem, hogy valaha is főztem volna 4 embernél többnek. Az egész nap kb olyan volt, mint otthon az idóta főzőműsörök (Hal a tortán meg ilyesmi) kezdve a bevásárlástól az előkészületeken át a vacsoráig. Egri szűzérméket csináltam, argentín bort vettem hozzá, és beleadtam szívem-lelkem, hogy jó legyen. Az is lett :) Nagyon kellemes este kerekedett, minden elfogyott (midenki repetázott) és a bornak illetve a "családias" hangulatnak köszönhetően sokáig beszélgettünk és nagyokat nevettük. Hál' Istennek mostmár nem kell többet főznöm, de ha hazamegyek, rendszeresíteni szeretnék vmi ilyesmit.

Húsvét hétfő este a következő B-betűs úticél felé vettük az irányt, ami nem volt más, mint Brüsszel. Ezt a kirándulást a suli szervezte, elsősorban azért, hogy a nemzetközis diákok jobban megértésk, mi is az az EU. Éjszaka utaztunk, és kedd délre értünk az Unió fővárosába, ami számunkra inkább a csoki és a sör fővárosa lett :)

Kedden a kellemes napsütést kihasználva tettünk egy kiadós sétát a városban egy idegenvezető kísérelében, így némi háttérinfó is megtudtunk a város illetve Belgium történelméről. Szerintem mindenki számára a legfurcsább az ország megosztottsága volt az északi Flamand és a déli Vallon régióra. A flamandok hollandul (bár ők flemisch-nek hívják) a vallonok franciául beszélnek, és van egy jelentős német kisebbség is. Brüsszel kétnyelvű, minden ki van írva mindkét nyelven, de kíváncsi vagyok meddig tartható fenn ez az állapot. Na mindegy, ennek ellenére a város nagyon szép volt, telis-tele nagy parkokkal, a királyi család palotáival, régi épületekkel és  kanyargós utcácskákkal. Este egy olyan sörözőbe mentünk, ami 2004-ben Guinness rekordot állított föl 2004 fajta különbőzö választható sörrel. Mondanom sem kell, az itallap olyan vastag volt, mint egy-egy egyetemi könyv, és alig győztük kiválasztani mitgyunk. Én mézsört, tequilás sört és francia (La Guillotine)  illetve belga söröket (Cuvée des Trolls) ittam, de persze mindenki körbekóstolta a másik sörét (persze előttem körbenézem, nincs-e valakinek herpesze :)) Igazán érdekes volt, hogy a hong-kongi és kínai diákok is jöttek velünk, és meglepően jót beszélgettem velük, aminek nagyon örültem, mert amúgy ők elég zárkózótt társaság.

1-re értünk vissza a szállásra, ahol dögmeleg volt, mert a légkondi nem nagyon működött és az ablakunkat pedig nem lehetett kinyitni, így mikor Cory félmesztelen bemászott az ágyba, elég viccesen éreztem magam. (Ja, mert franciágyban aludtunk ám, ráadásul csak 1 nagy takaró volt) Meg is kérdeztem tőle hogy mindig így alszik-e, erre azt mondta, hogy meszteleül szokott, csak az én kedvemért van rajta boxeralsó :) Na ezen nagyot röhögtünk, de azért úgy aludtunk az ágyon, hogy sinám elfét volna közénk még 1 ember :)

Másnap az Európa parlamentbe és a Bizottság épületébe mentünk, ahol előadásokat tartottak nekünk az EU működéséröl, és felépítéséről. Ez elsősorban a tengerentúliak kedvéért volt, hiszen ők nem tudnak semmit az EU-ról, számomra kicsit unalmas volt. De kárpótolt, hogy az előzetes várakozásammal ellentétben az előadok többnyire fiatal, szimpatikus arcok voltak, és láttam, hogy tényleg hús-vér emberek dolgoznak itt, el is gondolkodtam, hogy pályázni kellene :) A szünetben a kazah, azeri és ukrán diákokkal dumáltam, akik szintén meglepően jó arcok voltak, és ugye a SZU hagyományaként oroszul egymással is kiválóan elbeszélgettek. Érdekes volt hallgatni a nézeteiket az EUról, meg úgy általában a világról.

Este közös vacsorára mentünk, mert a társaság nagy része meg akarta kóstolni a híres Brüsszeli kagylót (Brussles Mussels) de mivel nem vagyok oda az ilyenekért, én inkább zöldborsos steak-et ettem. Utána egy absinthe-rum-koktél klubba mentünk, ahol a koktélokba tényleg tettek alkoholt, nem csak úgy dísznek, mint otthon. Ez hamrosan meg is tette a hatását, így igencsak görbe estét csaptunk :)

Csütörtökön kicsit több szabad programunk volt, így múzeumba mentünk. A hangszermúzem nem igazán olyan dolog, ami különösen felkelti az érdeklődésem, de mivel ez a világ legnagyobbja, és a belépő sem volt drága, gondoltam megnézem. Nagyon tetszettek a régi zongorák, amiknek a belső oldalára olyan szép festményekett festettek annak idején, hogy jobban tetszett, mint maga a zongora. Minden hangszer előtt fejhallgatón hallani lehetett az adott eszköz hangját, így vicces volt mindefelé táncoló embereket látni, így, hogy magában a múzemumban teljes csend volt. Ezután buszos vársonázás következett (az amerikaiak örömére) emgnéztük a diadalívet az atomiumot, a királyi rezidenciát. Sajnos ekkor már esett az eső, de eddig kifejezettem jó időnk volt. Este a csokivásárlás és a helyi palacsinta illetve pizza tesztelése után bulizni indultunk, de mivel teljes csend volt midenütt a hotelben csaptunk házibulit. Ekkor már eléggé fáradtak voltunk, így pár sör után elaludtunk.

Pénteken reggel indultunk haza, hát ennyire már rég unatkoztam. Reggel 8-tól este 10-ig buszoztunk haza, és mikor a Kill Billt kezték el nézni, azt hittem, menten kiszállok (nem vagyok valami nagy Tarantino fan, az igazat megvallva) A legjobb a német-dán határnál történő vásárlás volt, ahol az árak Dániához viszonítva kb az 50%-ot sem érik el. Hihetetlen, ahogy a dánok konvojokkban jönnek át a határon, és 20-30 rekesz dobozos sört, kólát, és hasonlókat visznek haza. Na ekkor kicsit mérges voltam rájuk, mert ha ők is ezt csinálják, akkor mint mondjon a szerencsétlen magyar... Bánatomban Haribót vettem így a belga csokikkal és az otthonról érkezett csomaggal kiegészítve most jelentős mennyiségű édességgel rendelkezem. Azt hiszem este mészárlást rendezek a gumimacik között :) Mindent egybevéve, nagyon jó volt a hét, külön örülök az új ismeretségeknek, remélem nemsokára velük is megyünk bulizni.

Apropó buli: tegnap 10-re értünk Aarhusba, és mire visszaértünk a koliba, már javában tombolt az áprilisi party. Mivel egész nap aludtunk, meg unatkozunk a buszon, egy gyors kajálást követően csatlakoztunk a dánokhoz. Jó este volt, tetszett a buli, de mostanában annyi sört megittunk Coryval, hogy legnagyobb igyekezetünk ellenére sem sikerült berúgnunk :) azt hiszem itt az ideje egy kis szünetet tartani :)

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://petz.blog.hu/api/trackback/id/tr871073062

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A közgazdász 2009.04.20. 13:46:48

Petzi szerintem lassan jelentkezhetsz egy májtranszplantációra.. egyébként nem kezdesz sárgulni kicsinség?

Jól van na csak irigykedek, ilyenkor ezeket végigolvasva átgondolom, hogy talán mégis jobb átlagot kellett volna csinálnom az egyetemen, és nekem is dobbantani valahova, mert ugye lehet kint dolgozni menni meg ilyesmi de a legjobb hangulata akkor is az ilyen Erasmusos buliknak van
süti beállítások módosítása